CHICKEN CHOP CRISPY

Thursday, September 03, 2015

 Hai,

hari ni lapar chicken chop pulak. so, kena lah masak untuk hilangkan rasa lapar ni. masak punya masak. tapi macam tak bapa nak jadi je plating ni. haha. comot. acah acah western sangat. kali ni dah masuk 2 kali aku cuba buat chicken chop dengan resepi yang sama. #encikgoogle. why chicken chop crispy? sebab aku guna serbuk roti. rangup kat luar. lembut kat dalam. kah.. kah.. boleh jadi chef tak? hehe


realitinya makan pakai tangan. haha. plating je acah western. lepas tu campak garfu, pisau ketepi. ada aku kesah. makan dengan tangan lagi style ooo.. selesa. siap boleh jilat2 lagi tangan. kalau kat kedai. kena bajet sopan sikitt. haha.


try la cuba buat kat rumah nanti. sedap guna resepi ni (yang ambil kat google tu). sebenarnya before ni aku ada up entri pasal resepi chicken chop. tapi aku rasa aku dah terdelete. masa kemas2 post entri hari tu. huhu. sayangnya... huaaa.. baru nak share entri tu ngan korang. tapi bila cari-cari dah tak jumpa. tapi gambar masih aku simpan kat folder laptop. 


haa. ni diaaa. coeslow dengan kentang putar. coeslow tu kasi letak mayonis banyak2 baru sedap.


lain sikit resepi first ni. aku tak ingat aku salut ayam ni dengan apa. yang second tu aku salut ngan serbuk roti sebab tu nampak keemasan sikit kan.


okay. selamat mencuba. cuba la try buat. resepi cari kat google je lah. hehe. tapi chicken chop ni yang penting kuahnya mesti sedap. aku beli sos lada hitam dalam botol tu ja. balik panaskan saja. mudah.

3 comments

  1. Huhu..part pakai tgn tu yg best tu..jilat segala yg melekat.. kan..kan..ruby suka gak mkn western food...ala2 mata biru gitu..heeheheh

    ReplyDelete
  2. Huhu..part pakai tgn tu yg best tu..jilat segala yg melekat.. kan..kan..ruby suka gak mkn western food...ala2 mata biru gitu..heeheheh

    ReplyDelete
  3. Alahai..terliur betul tengok..hehe slmt memasak!

    ReplyDelete